ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
تشریح‌ آخرین وضعیت 30 کانتینر رها شده در بندر بوشهر/ فروش محتوای کانتینرها توسط ستاد اجرایی فرمان امام در پی فک پلمب و تعیین تکلیف از سوی دادستانی
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر آخرین وضعیت 30 کانتینر رها شده در بندر بوشهر را تشریح کرد و گفت: با صدور حکم از سوی دادستانی نسبت به فک پلمب کانتینرها اقدام شد و با صدور حکم از سوی قاضی اصل ۴۹، نسبت به خروج کالاها از بندر و فروش آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبادرت می‌شود.
محمد شکیبی ‌‌نسب در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف 30 کانتینر رها شده در بندر بوشهر، اظهار داشت: از سال 1382 فعالیت کانتینری در بندر بوشهر آغاز شد و تا سال 1389 فعالیت‌ها به صورت دستی ثبت می‌شد و از سال 89 به بعد شاهد ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و مکانیزه بودیم و فرایند ثبت داده‌ها تغییر کرد.
وی ادامه داد: از سال 82 تاکنون، 2 میلیون و 110 هزار کانتینر در بندر بوشهر تخلیه‌وبارگیری شده است و از اسفند 1400 شمارش تک تک کانتینرها و تطبیق آن‌ها با سامانه‌ کانتینری آغاز شد و تا نیمه دوم اردیبهشت به طول انجامید و مشخص شد اطلاعات 30 کانتینر در سامانه وجود ندارد در حالی که کانتینرها در بندر موجود است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به اینکه این اتفاق ممکن است به دلیل خطای انسانی یا از دست رفتن اطلاعات ناشی از حمله سایبری صورت گرفته در سال 99 باشد، عنوان کرد: در عین مکاتبه با شرکت‌های کشتیرانی در خصوص دریافت اسناد مرتبط و تعیین صاحب کالای 30 کانتینر مربوطه، اما متاسفانه اطلاعات خاصی در این زمینه به دست نیامد و صاحب یا صاحبان کالا مشخص نشدند.
شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه گزارش مربوط به 30 کانتینر رها شده به نهادهای نظارتی و بازرسی ارائه شده است، اظهار داشت: با دستور معاون دادستان نسبت به فک پلمب کانتینرها اقدام و شمارش محتوای کانتینرها آغاز شده است.
وی با بیان اینکه فهرست کانتینرها در اختیار معاون دادستان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اقدامات مربوطه از سوی دادستانی دنبال می‌شود و با صدور حکم از سوی قاضی اصل ۴۹ نسبت به خروج محتوای کانتینرها و فروش کالاهای مربوطه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، اقدام خواهد شد.
۲۲ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷
کد خبر : ۵۹,۱۴۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید