ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
نشست هیأت اندیشه‌ورزی جامعه دریایی و بندری
چهارمین نشست هیات اندیشه‌ورزی جامعه دریایی و بندری با موضوع" اقتصاد حمل‌ونقل دریایی و اشتغال" با حضور مدیرعامل، اعضای هیات عامل و نمایندگان صنعت دریایی و دریانوردی کشور برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در چهارمین نشست هیات اندیشه‌ورزی جامعه دریایی و بندری با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای موثر بر اقتصاد حمل‌ونقل، تغییر نگرش در فرایند اجرایی زنجیره تامین و لجستیک است، خاطر نشان کرد: بنادر کوچک با ایجاد فرصت‌های محلی و منطقه‌ای، می‌تواند بر رونق اقتصاد خرد موثر واقع شود.
وی با بیان اینکه رونق حمل‌ونقل دریایی و تبع آن، اشتغال، وابسته به تلاش‌ها و همفکری‌ها در جامعه دریایی و بندری است، گفت: در این راستا، زنجیره تامین، هم به‌لحاظ زمان، هم از حیث هزینه و هم از نظر افزایش کیفیت و ایجاد امنیت، بسیار موثر خواهد بود.
در این نشست هادی حق‌شناس؛ عضو  هیات اندیشه ورزی جامعه دریایی و‌ بندری از تشکیل کارگروه تامین دریانورد برای صنعت دریانوردی خبر داد و گفت: مشکل اصلی تامین دریانورد از میان دانشجویان دانشگاه‌های دریایی کشور، هزینه کارورزی آنها در کشتیرانی‌ها است که مقر شد در قالب طرح پیشنهادی و بررسی راهکارهای قانونی این هزینه از کسر مطالبات سازمان بنادر از شرکت‌های کشتیرانی تامین شود.
در این نشست درخصوص تغییرات در مدل کسب‌ و کار بنادر و اعمال تغییرات در بخش تنظیم‌گری (قیمت‌گذاری و تغییرات قراردادی) بنادر و تاثیر آن بر رونق اقتصاد حمل‌ و نقل ‌دریایی بحث و تبادل نظر شد.
 اعضای هیات اندیشه‌ورز جامعه دریایی و بندری در ادامه بر دیدگاه جدید لجستیکی بنادر، تقویت سیاست ملی در پسکرانه بنادر بازرگانی، اجرای قراردادهای بلند سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در بنادر و صنعت دریانوردی تاکید کردند.
۲۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۳۶
کد خبر : ۵۹,۱۵۷
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید