وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
رضا تقی پور انوری،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، ناوگان دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نقش ناوگان حمل‌ونقل دریایی در زنجیره ارزش را حیاتی توصیف کرد و گفت: توسعه و به‌روزرسانی ناوگان دریایی، امری ضروری است که باید به آن توجه جدی داشت.
رضا تقی پور انوری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی کشور و تاثیر آن بر توسعه اقتصاد ایران، اظهار داشت: بدون شک حمل‌ونقل دریایی به دلیل اقتصادی بودن نسبت به سایر شقوق حمل‌ونقل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
وی افزود: 85 درصد تجارت بر پایه حمل‌ونقل دریایی است چرا که این نوع از حمل‌ونقل با ایمنی بیشتر، سرعت بالاتر و هزینه کم‌تر  همراه است و به طور حتم از نظر اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما خوشبختانه از دانش فنی، منابع انسانی و مرزهای دریایی برخوردار هستیم و این مزیت‌ها را باید غنیمت بدانیم، عنوان کرد: آرزوی بسیاری از کشورهای محصور در خشکی، دسترسی به دریا و آب‌های آزاد است حال کشور ما از چنین نعمت خدادای برخوردار است که باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشیم.
 
تقی پور با تاکید بر اینکه باید از 3 مزیت دانش فنی، منابع انسانی و مرزهای دریایی در راستای تحقق اهداف راهبردی خود در حوزه اقتصاد دریامحور به بهترین شکل استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: قطعا توسعه حمل‌ونقل دریایی، توسعه اقتصاد کشور را به دنبال دارد و باید نسبت به نقش دریا در زنجیره ارزش کشور توجه جدی داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد دریامحور، اشتغال‌آفرینی بالایی به دنبال دارد، اظهار داشت: اقتصاد دریامحور مسئله‌ای بکر است و بازار بسیار خوبی در اقتصاد دارد اما متاسفانه آن‌گونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور در زنجیره ارزش، مقوله بسیار ضروری است، گفت: باید در راستای نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی گام جدی برداشته شود لذا با تغییر رویکرد در صورت توسعه ناوگان و بهبود وضعیت حمل‌ونقل دریایی کشور می‌توان در راستای رشد اقتصادی کشور گام برداشت.
 
تقی‌پور ادامه داد: سهم بازار اقتصاد دریا در کشور باید بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی باشد که هم اکنون وجود دارد تا بتوان با رشد شاخص‌های حمل‌ونقل دریایی که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توسعه و به‌روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل دریایی به منظور تردد مطلوب به بنادر بزرگ جهان است در راستای بهبود وضعیت اقتصاد کشور حرکت کرد.
۲۴ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳
کد خبر : ۵۹,۱۶۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید