ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
رشد 115 درصدی ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد / تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در بندر
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تأکید بر گسترش همکاری ها با کشورهای حوزه CIS جهت توسعه ترانزیت کالا، از رشد 115 درصدی ترانزیت انواع کالا در سال جاری در بندرامیرآباد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل سعیدی پور گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ترانزیت انواع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل 115 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به توافق ایران و روسیه جهت انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از کریدور شمال _جنوب و ظرفیت بالای مراوده ترانزیتی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی و روسیه به کشورهای اقیانوس هند و آسیای شرقی از طریق ایران، افزود: پس از تنش های رخ داده در شرق اروپا ، این کریدور از نظر کوتاهی مسافت و زمان ارسال کالا و در نهایت هزینه تمام شده از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سعیدی پور خاطر نشان کرد: با پیگیری ها و برگزاری جلسات متعدد با کشورهای همسایه، اعضای سازمان اکو و حضور مسئولین کشوری در این بندر به دنبال ایجاد و تکمیل کریدور شمال – جنوب و توسعه ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد هستیم.
مدیرکل بندرامیرآباد از تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در استان با حمایت و دستور صریح استاندار مازندران خبر داد.
۲۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۱
کد خبر : ۵۹,۱۹۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید