وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
به علت عرضه سوخت آلوده صورت گرفت؛
تعلیق مجوز شرکت گلنکور سنگاپور برای بانکرینگ
مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور، مجوز بانکرینگ شرکت گلنکور سنگاپور را به دلیل نقش آن در فروش سوخت آلوده در بزرگ‌ترین بندر بانکرینگ جهان (در ماه مارس سال جاری) به مدت دو ماه به حالت تعلیق در آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سنگاپور که بزرگ‌ترین بندر بانکرینگ جهان به حساب می‌آید خبرهایی از فروش سوخت آلوده داشته است، در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور (MPA) بررسی‌هایی انجام داده و بعد از اتمام تحقیقات مشخص شد سوختی که حاوی غلظت بالایی از ترکیبات آلی کلر  بوده، به حدود ۲۰۰ کشتی فروخته شده است؛ حدود 80 کشتی مشکلات مربوط به موتور، پمپ سوخت و سایر موارد را گزارش دادند.
داستان از این قرار بوده که نفت سوخت سنگین آلوده (HFO) در بندر خور فکان، امارات متحده عربی بر روی یک نفتکش بارگیری شده و بعد هم به انبارهای شناور در تانجونگ پلپاس مالزی حمل شده تا بیشتر مخلوط شود، سپس به انبارهای گلنکور در سنگاپور تحویل داده شد جایی که بخشی از آن محموله به پتروچاینا فروخته شد.
شرکت گلنکور سنگاپور عملا شرایط و ضوابط مجوز بانکرینگ را نقض کرده چون باید از آلوده‌نبودن سوخت بانکرها مطمئن می‌شد و بعد آن را عرضه می‌کرد.
به دلیل نقض چنین امری، سازمان بندر و دریانوردی سنگاپور مجوز شرکت یاد شده را به مدت دو ماه تعلیق کرد، همچنین این سازمان از گلنکور خواسته تا رویه‌های خود را در این موارد ارتقا دهد.
سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور تاکیدی جدی روی مسئله‌ی بانکرینگ دارد و به‌تمامی تامین کنندگان بانکرها هم  یادآوری کرده که متعهد به شرایط و ضوابط مجوزها باشند.
۲۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
کد خبر : ۵۹,۱۹۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید