لزوم انتقال دانش و تشریک مساعی کارشناسان سازمان بنادر در امور دریانوردی/ اختصاص لایروب هاپرساکشن هزارمترمکعبی به بنادر شمالی در آینده‌ای نزدیک/ تأکید بر آموزش و همکاری های بین المللی PSC با بنادر کشورهای دیگر نشست هم اندیشی مدیرکل بندر امیرآباد با صاحبان کالا جهت ارتقاء خدمات بندری پیام تسلیت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پی درگذشت مهندس رستم قاسمی بندر آبادان مزین به حضور شهدا شد/ ورود پیکر پاک ۱۱۱ شهید به بندر آبادان تعطیلی و محدودیت تردد شناورها در آبهای کیش از فردا/ پیش بینی تلاطم دریا و کاهش اختلال در تردد ایمن دریانوردی استقرار مواکب خدمات رسانی در روز استقبال از پیکر شهدا/ پیکر ۱۰۰ شهید دفاع مقدس فردا از آبراه اروند وارد بندر آبادان می شوند کارگاه آموزش تئوری و عملی اطفای حریق در بندرترکمن برگزار شد بندر آبادان میزبان پیکر ۱۰۰ شهید وطن/ شرایط استقبال از پیکر شهدا در بندر آبادان مهیاست رونق فعالیت‌های بازرگانی در بندر تجاری شادگان/ ورود بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی به بندر از ابتدای سال حمل‌ونقل دریایی کشور مظلوم واقع شده است/ ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی / اقتصاد دریامحور مغفول مانده است
قوانین مربوط به ابعاد شناورهای قابل پذیرش در بنادر کشور کویت شفاف شد
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت شفاف شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی اظهار داشت: به عنوان تنها نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت به منظور حصول موافقت طرف کویتی در راستای رفع مشکلات فی مابین دو کشور در حوزه  دریایی و بندری حضور پیدا کردم.
 
وی افزود: با توجه به اشراف به مسائل و مشکلات موجود در حوزه دریایی بین طرفین که در سال‌های اخیر ایجاد شده بود، موفق شدیم تقریبا تمامی موضوعات را با طرف کویتی مطرح و با مذاکره و چانه زنی بسیار، موضوعات مدنظر را به تایید و تصویب برسانیم.
 
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت را چالش دانست و گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی شفاف شد.
 
اسعدی بیان داشت: طرف کویتی اعلام کرد بندر دوحه شناورهای تا طول ۴۶ متر بیشتر را پذیرش نمی‌کند، بر همین اساس تمام شناورهای ایرانی که کمتر از ۴۶ متر طول دارند در بندر دوحه پذیرش می‌شوند اما موتورلنج‌ها حتی اگر بیشتر از ۴۶ متر طول داشته باشند، در همین بندر فقط پذیرش می‌شود.
 
وی ادامه داد: بندر الشویخ نیز کشتی‌های با طول ۴۶ متر به بالا را فقط پذیرش می‌کند، بنابراین این بندر موتورلنج‌ها را پذیرش نمی‌کند.
 
پایان پیام/
۱ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۴۷
کد خبر : ۶۰,۵۳۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید