سازمان بنادر؛ آمادگی عملیاتی بالای برای مواجهه با هر نوع بحرانی را دارد/ مصون ماندن انسان و کالا از تهدید ویروس کرونا در بنادر کشور/ هیچ نوع اشاعه ویروس کرونا از طریق بنادر کشور نداشتیم پایان عملیات اطفای حریق لنج تجاری در اسکله بهمن قشم یک فروند لنج تجاری در اسکله بهمن جزیره قشم طعمه حریق شد/ عملیات اطفاء با حضور تیم های امدادی از خشکی و دریا درحال انجام است افزایش۱۶۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی از بنادر مرکز و شرق هرمزگان/ رشد ۹۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر بنادر؛ امن ترین مناطق استان های ساحلی هستند/ رعایت پروتکل های بهداشتی داخلی و بین المللی از سوی سازمان بنادر/ قرنطینه کالا در زمان ورود به کشور انجام می شود ارتقاء جایگاه بندر شهید رجایی با اتمام فاز سوم طرح توسعه/ احداث سه پست اسکله به طول یک هزار و ۴۰۰ متر رشد ۱۹۶ درصدی بارگیری کانتینر و افزایش ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر نجات خدمه قایق صیادی در دهانه اروند رود/ انجام سه عملیات امداد و نجات موفق در یک روز توسط نیروی امداد و نجات بندر اروندکنار رشد 428 درصدی عملیات کانتینری در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 39 درصدی صادرات غیرنفتی
در نشست خبری معاونان وزیر راه و ترابری با رسانه های جمعی تشریح شد : اقدامات سازمان بنادر برای تبدیل بندر شهیدرجایی به بندر کانونی
در آستانه برگزاری ایام دهه فجر معاونان وزیر راه و ترابری و رؤسای سازمانها و شرکتهای تابعه این وزارتخانه به تشریح عملکرد دولت در بخش حمل و نقل و مقایسه شرایط حاضر در این بخش با ابتدای انقلاب اسلامی پرداختند.
مهندس سید عطاء اله صدر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست خبری با بیان اینکه بیش از 100% اهداف برنامه چهارم در بخش بنادر تحقق پیدا کرده از رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در بنادر، افزایش ظرفیت بنادر و رشد ناوگان تجاری و نفتی کشور خبر داد و اظهار داشت مطابق برنامه پنجم توسعه ظرفیت بنادر از 150 میلیون تن به 200 میلیون تن ارتقا می یابد.
معاون وزیر راه و ترابری همچنین از افزایش دو برابری ظرفیت بنادر در بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر خبر داد و در تشریح اقدامات انجام شده برای تبدیل بندر شهیدرجایی به بندر کانونی منطقه به موارد زیر اشاره کرد :
1-    تخفیف 25 درصدی سود بازرگانی و جذب 15 خط کشتیرانی
2-    فعالیت 24 ساعته گمرک بندر شهیدرجایی و استفاده کامل از ظرفیت بندر
3-    افزایش پس‌کرانه بندر شهیدرجایی به دو برابر
 
مهندس صدر در ادامه با اعلام افزایش ظرفیت ترانزیتی کشور به 20 میلیون تن، گفت : این ظرفیت در پایان برنامه پنجم توسعه به 2 برابر افزایش می یابد. این در صورتی است که هم اکنون این امکان برای صاحبان کالا فراهم است تا کالاهایشان را از بنادر ایران و از مسیر کریدور شمال – جنوب و کریدورهای شرق به کشورهای آسیای مرکزی در شمال، کشور ترکیه و افغانستان ترانزیت کنند.
مقایسه بنادر امروز با بنادر زمان انقلاب
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه وضعیت بنادر امروز ایران با بنادر زمان انقلاب در سال 57 پرداخت و اظهار داشت : در سال 57 حجم تخلیه و بارگیری کشور 17 میلیون بود که این میزان در سال 88 به 131 میلیون تن افزایش پیدا کرده که به عبارت دیگر، میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور 9 برابر رشد داشته است.
به گفته مهندس صدر، تنها طی 9 ماه گذشته از سال 89 حدود 103 میلیون تخلیه و بارگیری در بنادر ایران صورت گرفته است.
معاون وزیر راه اضافه کرد : ظرفیت بنادر کشور در سال 57، حدود 19 میلیون تن بود که هم اکنون این ظرفیت به 150 میلیون تن ارتقا یافته است.
مهندس صدر با بیان اینکه در زمان انقلاب، ظرفیت ترانزیتی در کشور وجود نداشت، این میزان را در حال حاضر 20 میلیون تن برشمرد.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ظرفیت کانتینری بنادر کشور در سال 57، حدود 100 هزار کانتینر بود که این ظرفیت در حال حاضر به 4 میلیون و 400 هزار کانتینر افزایش یافته است. وی همچنین ظرفیت ناوگان تجاری ایران در سال 57 را 500 میلیون تن دانست که هم اکنون به 5 و نیم میلیون تن افزایش یافته است.
 
 
صدر1

صدر2

۱۰ بهمن ۱۳۸۹ ۱۵:۴۳
کد خبر : ۶,۲۴۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید