تخفیف 20 درصدی برای صاحبان کالاهای کانتینری صادراتی در بندر خرمشهر/خارج سازی ۵ فروند مغروقه آبراه اروند در دستور کار صادرات اولین محموله سنگ از بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی موقعیت، تخصص و توسعه؛ سه عامل ایجاد بنادر جدید خط دائمی کشتی کانتینربر بین ایران و روسیه راه‌اندازی شد/ حرکت اولین کشتی در سپتامبر ۲۰۲۰/ امکان صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه فراهم شد اشتغالزایی، رونق تجاری و کسب سود؛ سه دستاورد سرمایه گذاری در بنادر است/ حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاران در بلندمدت، نتیجه بخش خواهد بود/ سازمان بنادر برای سرمایه گذار بخش خصوصی؛ سنگ تمام می گذارد نگاه سازمان بنادر به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برد-برد است/ شرایط بسیار مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر ایران فراهم شده است/ سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت در بنادر کشور، نگاه بلندمدت داشته باشند بندر چابهار؛ محدویتی در پذیرش کالا ندارد/ ثبت رکوردی جدید با عملیات ۳۵ هزار متر مکعبی لایروبی در بندر چابهار رشد ۵۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندرانزلی آلودگی ناشی از لکه های نفتی در 3 مایلی ساحل بندرعباس کنترل شد گزارش رسمى مبنى بر توقیف نفتکش ایرانى در بندر کراچى به سازمان بنادر ارائه نشده است/ بررسى ها ادامه دارد
پرداخت 2100 میلیارد ریال تسهیلات از محل وجوه اداره شده
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : از سال 80 تاکنون 2100 میلیارد ریال تسهیلات از محل کمیته وجوه اداره شده این سازمان در اختیار متقاضیان ساخت و خرید شناور و تجهیزات بندری قرار گرفته است.
«محمدرضا امامی» با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی کماکان به منظور توسعه، نوسازی و ارتقاء ایمنی ناوگان حمل و نقل دریایی از محل وجوه اداره شده به شرکتهای تعاونی و خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل دریایی با تخصیص یارانه سود بانکی تسهیلات پرداخت می کند گفت : به همین منظور از سال 1380 تاکنون اعتباری بالغ بر 2100 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی به متقاضیان ساخت و خرید انواع شناورهای تجاری، خدماتی و مسافربری در شمال و جنوب کشور و تجهیزات بندری اختصاص داده است.
عضو کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی افزود : علاوه بر این در سال 89 نیز بر اساس سیاستها و اولویت های تعیین شده و مصوب این سازمان؛ نوسازی و توسعه ناوگان مسافربری و ارتقاء ایمنی حمل و نقل دریایی مسافر، توسعه ناوگان تجاری و نفتی در دریای خزر به منظور افزایش تعداد شناورهای تحت پرچم ایران در این دریا، توسعه ناوگان خدماتی مورد نیاز جهت ارائه خدمات دریایی و بندری و همچنین تأمین تجهیزات بندری مورد نیاز بنادر تابعه در دستور کار کمیته وجوه اداره شده قرار گرفت.
امامی افزود : در این راستا در سال جاری تاکنون مبلغ 800 میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای برنامه ها و سیاستهای مذکور از محل کمیته وجوه اداره شده به متقاضیان پرداخت شده است.
عضو کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی افزود : این 800 میلیارد ریال به خرید و ساخت 63 دستگاه انواع تجهیزات بندری (گنتری کرین – ترانس تینر و ...) توسط بهره برداران پایانه های بندری و پورت اپراتورهای فعال در بنادر تابعه، ساخت و خرید سه فروند شناور مسافربری با ظرفیت 270 صندلی استاندارد توسط شرکتهای قایق داران و اتوبوس داران دریایی جهت توسعه و نوسازی ناوگان مسافری در مسیرهای پرتردد دریایی مسافر در جنوب کشور، ساخت 10 فروند انواع یدک کش با مجموع ظرفیت 23 هزار است بخار در کشتی سازی های داخلی توسط بخش غیر دولتی فعال در حوزه ارائه خدمات دریایی در بنادر و همچنین خرید چهار فروند انواع شناور تجاری و نفتی در دریایی خزر با مجموع ظرفیت 16 هزار تن به بخش خصوصی فعال در حوزه دریای خزر اختصاص یافته است.
وی ادامه داد : همچنین کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در راستای سیاستهای حمایتی از بخش تعاون و افزایش سهم بخش تعاونی در حوزه های حمل و نقل دریایی کشور جهت تحقق اهداف و برنامه های 1404 نسبت به انعقاد تفاهم نامه و سپرده گذاری با بانک توسعه تعاون اقدام کرده است.
امامی گفت : بر این اساس بانک مذکور متعهد شده است مبلغ 1000 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با تخصیص یارانه سازمان در زیر بخش های صنعت و اقتصاد حمل و نقل دریایی و پروژه های بندری به معرفی شدگان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی با اولویت شرکتهای تعاونی که طرح های آنها دارای توجیه اقتصادی و فنی مورد تأیید سازمان بنادر و دریانوردی و بانک باشد تسهیلات پرداخت نماید.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد : از سوی دیگر با توجه به مشکلات به وجود آمده از سالهای گذشته در تحویل شناورهای لندینگ کرافت نسبت به انعقاد تفاهم نامه جدید با بانک ملت اقدام شده است که بر اساس آن مجموع مدت زمان ساخت و بازپرداخت تسهیلات از هفت به 12 سال (پنج سال ساخت و هفت سال بازپرداخت) با تخصیص یارانه سازمان افزایش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه به منظور تسریع در تحویل شناورهای نیمه تمام و توجیه اقتصادی طرح ها و ترغیب بانک به پرداخت تسهیلات باقی مانده اقدامات ارزشمندی از طرف سازمان بنادر و دریانوردی بعمل آمده است گفت : در این رابطه در سال جاری تعداد 14 فروند از شناورهای نیمه تمام تحویل بانک ملت و بهره برداران شده است.
امامی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه تعدادی از متقاضیان شناورهای در دست بهره برداری در بازپرداخت اقساط بانکی به بانک ملت دچار مشکل و بدهی معوق گردیده اند گفت : لذا پیرو تصمیمات متخذه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و توافق بعمل آمده با بانک ملت مقرر گردید که بانک نسبت به استمهال بدهی طرح های مذکور اقدام کند که در این راستا با توجه به توافقنامه جدید این سازمان با بانک مدت استمهال بدهی بمدت هفت سال در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه البته طبق اعلام بانک ملت تاکنون تعداد 15 بهره بردار جهت استمهال بدهی و تمدید قراردادهای مربوطه و پرداخت اقساط مربوطه اقدام کرده است گفت : بدیهی است طبق توافقات بعمل آمده با بانک ملت در صورت عدم مراجعه سایر بهره برداران شناور جهت تمدید قرارداد و در صورت عدم پرداخت اقساط، اقدامات حقوقی لازم از طرف بانک و سازمان جهت شناورهای مذکور که اسناد آنها بنام بانک صادر شده است بعمل خواهد آمد.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص آن دسته از بهره بردارانی که بمنظور تمدید قرارداد به بانک مراجعه و به تعهد خود در بازپرداخت اقساط مربوطه اقدام کرده اند نیز گفت : کمیته وجوه اداره شده در نظر دارد با تدوین راهکاری های تشویقی از این دسته از بهره برداران شناورها حمایتهای لازم را بعمل آورد.
۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ۱۰:۳۵
کد خبر : ۶,۳۲۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید