مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بندر چابهار نهایی شد تعلیق مجوز شرکت گلنکور سنگاپور برای بانکرینگ کاهش 50 درصدی سوانح دریایی در پهنه آبی شرق هرمزگان تصویب آمایش سرزمین مبتنی بر طرح‌‌های توسعه اقتصادی کشور در دریا، سواحل، بنادر و آب‌های مرزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام/ استقرار واحدهای اقتصادی، صنعتی و جمعیتی متناسب در سواحل جنوب کشور رشد 115 درصدی ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد / تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در بندر هوشمندسازی فرآیند مدیریت مصرف برق در بندر امام(ره) تعمیر یک شناور خدماتی در بندر بوشهر توسط متخصصان داخلی پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی نشست مدیرکل و‌مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان با استاندار/ طرح‌های سرمایه‌گذاری سازمان بنادر در هرمزگان نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی و معیشت ساحل نشینان دارد برگزاری نشست کارگروه فرعی لایروبی حوزه جنوب غرب کشور به میزبانی بندر بوشهر
انتشار درسهای آموختنی از سوانح دریایی
درسهای آموختنی برگرفته از بررسی سوانح دریایی درکمیته رسیدگی به سوانح دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از سوی اداره‌کل امور دریایی سازمان منتشر گردید.
به‌گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از معاونت امور دریایی، به‌منظور آگاهی، بهره برداری و ابلاغ مراتب با هدف پیشگیری از وقوع سوانح مشابه، توسط شرکت های کشتیرانی و فرماندهان شناورها، درسهای آموختنی (lessons to be learned) سوانح دریایی اخیر بدین شرح اعلام گردید:
1-            خودداری از بکارگیری افسران فاقد تجربه کاری و مرتبط با زمینه شغلی بر روی کشتی (بخصوص افسران خارجی)
2-            خودداری از تعلل فرماندهان کشتی ها در برقراری تماس به موقع با DPA، بخصوص در مواقع اظطراری،
3-            ایجـاد فضـای ترغیب در برقراری تماس پرسنل کلیدی کشتی ها با DPA از طریق تعامل شایسته پرسنـل و DPA ،
4-            در اقامت های طولانی مدت شناورها در لنگـرگـاه، لزوم توجه بیشتر به مواردی از قبیـل: اطمینان از Brought Up شدن لنگـر، اضـافـه نمـودن تعـداد Shackle (در صورت نیـاز) پس از کسب اطمینان از Brought Up شدن لنگـر، جنس بستر ، گزارشها و پیش بینی هواشناسی، رعایت فاصله مناسب تا ساحل و سایر کشتی ها، حصول اطمینان مکرر از محل لنگر، لزوم آمادگی موتورخانه کشتی در وضعیت Short Notice در لنگـرگاه هایی که سابقـه بروز سوانح دریایی در آنها محـرز است، حفظ آماده باش عوامل کشتی در صورت دریافت اخطارهای هواشناسی، اتخاذ تصمیم در آزاد کردن لنگـر درگیـر بجای استفاده از لنگـر دوم کشتی و استفاده از موتور در شرایط حـاد و ...،
5-            استفاده از ابزارهای نرم افزاری تصمیم گیری(Decision Making Tools) به عنوان ابزاری موثر در تسهیل فرآیند تصمیم گیری در مواقع بحـرانی علی الخصوص در مواقع لنگـر اندازی ،
6-            برگزاری کارگاه های آموزشی سوانح دریایی(Case Study) برای فرماندهان و افسران کلیـدی کشتی بمنظور بررسی همه جانبـه سانحـه و انتشار درسهای آموختنی در سطح کشتی ها به منظور پیشگیری از بروز سوانح دریایی مشابـه،
7-            برقراری هماهنگی کامل میان فرماندهان کشتی ها و راهنمایان در هنگام اجرای عملیات راهنمایی و توجه کامل به مسئولیت های فرمانده و راهنمای کشتی ضمن توجه به ضرورت حضور فرمانده در پل فرماندهی حیـن عملیات راهنمایی،

8-        تاکیـد بر لـزوم گزارش دهـی فوری به سازمان بنـادر و دریانوردی (اداره کل امور دریایی) بعنـوان مرجـع دریایی کشور.

۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ۱۱:۳۲
کد خبر : ۶,۴۶۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید