مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بندر چابهار نهایی شد تعلیق مجوز شرکت گلنکور سنگاپور برای بانکرینگ کاهش 50 درصدی سوانح دریایی در پهنه آبی شرق هرمزگان تصویب آمایش سرزمین مبتنی بر طرح‌‌های توسعه اقتصادی کشور در دریا، سواحل، بنادر و آب‌های مرزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام/ استقرار واحدهای اقتصادی، صنعتی و جمعیتی متناسب در سواحل جنوب کشور رشد 115 درصدی ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد / تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در بندر هوشمندسازی فرآیند مدیریت مصرف برق در بندر امام(ره) تعمیر یک شناور خدماتی در بندر بوشهر توسط متخصصان داخلی پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی نشست مدیرکل و‌مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان با استاندار/ طرح‌های سرمایه‌گذاری سازمان بنادر در هرمزگان نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی و معیشت ساحل نشینان دارد برگزاری نشست کارگروه فرعی لایروبی حوزه جنوب غرب کشور به میزبانی بندر بوشهر
مدیرعامل سازمان بنادر در جمع مدیران این سازمان مطرح کرد : ترسیم آینده بنادر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برنامه ها و راهبردهای این سازمان در سال 1390 را تبیین کرد.
مهندس سید عطاء اله صدر که در جمع مدیران ارشد سازمان بنادر در همایش پایان سال سخن می گفت، با طرح این موضوع که «آینده سازمان بنادر چگونه باید باشد» آن را یک فکر اساسی دانست و گفت : برای داشتن یک سازمان پیشرو، باید آینده و جایگاه مورد نظر پیشاپیش ترسیم شود. به عبارت بهتر ابتدا باید وضع موجود و نقطه آغاز حرکت را پیدا کنیم، سپس بر اساس برنامه و فراهم آوری ملزومات لازم از جمله تهیه منحنی حرکت، برای رسیدن به جایگاه مد نظر تلاش کنیم.
معاون وزیر راه و ترابری در ادامه با بیان اینکه اداره سازمان بنادر مستلزم توجه به 2 موضوع «نقش درونی» و «نقش بیرونی» این سازمان است، اظهار داشت : در نقش درونی باید راهکارهای اداره بهینه سازمان بنادر جست و جو شود. در واقع باید بر اساس شاخص ها و با عدد و رقم و با پشتوانه منطقی تصمیم گیری و سپس عمل شود. در این صورت است که می توانیم سازمان را بهره ور کرده و اثربخشی آن را ارتقا دهیم.
به گفته مهندس صدر در مسیر توجه به نقش درونی سازمان باید بر اساس اتفاق نظر، از همه
ظرفیت ها استفاده کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر در تشریح نقش بیرونی این سازمان گفت : سازمان بنادر متولی حمل و نقل دریایی در کشور است و باید مطابق استانداردهای بین المللی اداره شود.
به گفته مهندس صدر در نقش بیرونی، از اعتبار سازمان در مجامع بین المللی سخن به میان می آید. از این رو لازم است با انطباق فعالیت ها با استانداردهای بین المللی از جایگاه سازمان در جامعه جهانی دریانوردی حفاظت شود.
مدیرعامل سازمان بنادر، پهلوگیری کشتی های بزرگ و نسل هفتم در بنادر ایران از جمله بندر شهیدرجایی را نشان دهنده کار استاندارد و با سطح کیفی بالا در بنادر کشور برشمرد و تأکید کرد که برای ارتقای نقش بیرون سازمان باید هدف گذاری بهتری داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان اش با اعلام اینکه جذب سرمایه ها ناشی از ترسیم آینده بنادر است گفت : باید راهکارهای جذب سرمایه و منابع در بندر را بیابیم و با ایجاد جذابیت های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران را تشویق و ترغیب کنیم.
مهندس صدر افزود : برای تشویق سرمایه گذاری باید در تدوین نظام تعرفه و عوارض به این نکته توجه شود که برای سرمایه گذار به صرفه باشد و سود بیشتری ببرد.
معاون وزیر راه و ترابری همچنین ایجاد بنادر خشک را حائز اهمیت دانست و از توجه ویژه به این نکته در برنامه پنجم توسعه خبر داد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین «احداث بنادر کوچک چند منظوره» و «توسعه حمل و نقل مسافری» را از جمله مهم ترین دستاوردهای سازمان برشمرد و در خصوص ایجاد بنادر کوچک گفت : احداث بنادر کوچک چند منظوره در سکونت گاه های ساحلی، تأثیرات زیادی در محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی و اشتغال مردم بومی نطقه دارد و مناطق ساحلی را به مناطق آباد اقتصادی تبدیل می کند.
مهندس صدر احداث بنادر کوچک را در راستای نظر مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه کل نوار ساحلی دانست.
۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ۱۲:۰۰
کد خبر : ۶,۴۷۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید