سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
به گفته مهندس صدر و با نظارت سازمان محیط زیست صورت می گیرد:اتمام انتقال مرجان‌ها ظرف سه ماه آینده
معاون وزیر راه و ترابری در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه همایش ارگان های دریایی ، با بیان اینکه انتقال مرجان‌های بندر شهید بهشتی چابهار ، با نظارت سازمان محیط زیست و در دو فاز انجام می‌شود، گفت: در فاز اول که تا 15 خردادماه ادامه می‌یابد ، قسمتی از مرجان‌ها
جابه جا می‌شوند و در فاز دوم مابقی آنها تا پایان تیرماه به نقطه جدیدی برای زندگی منتقل می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس سید عطاء اله صدر در خصوص طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: طبق برنامه مقرر است که ظرفیت این بندر به 6 میلیون تن در سال افزایش پیدا کند. این بندر تنها بندر اقیانوسی کشور است که به دریاهای آزاد راه دارد و دروازه ورودی توسعه محور شرق قلمداد می شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم توسعه کریدور شرق تصریح کرد:  با طراحی سازمان سیا در نقشه جدید خاورمیانه ،  بلوچستان مستقل در نظر گرفته شده و بندر اصلی آنجا گوادر معرفی شده است؛ اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت این آرزوی مستکبران نیز عقیم ماند و  به ناکامی انجامید.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون شرق کشور در حال توسعه است ،  اظهار داشت: در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار،  انتقال مرجان‌ها به صورت آزمایشی و پایلوت با موفقیت همراه بود.
وی افزود: با استفاده از تجربیات جهانی موضوع جابه جایی مرجان‌ها با نظارت محیط زیست به صورت آزمایشی انجام شد و پس از آن سازمان حفاظت محیط زیست پیمانکار اجرای این پروژه را برای جابه جایی مرجان‌ها به سازمان بنادر معرفی کرد و سازمان بنادر نیز پیمان‌های مذکور را به قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار اصلی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار معرفی کرد تا مرجان‌های این منطقه به مکان جدید زیستی خود منتقل شوند.
مهندس صدر  با بیان اینکه جابه جایی مرجان‌ها ظرف سه ماه آینده به اتمام می‌رسد گفت: کل پروژه به صورت EPCF است که در سال گذشته مبلغ 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این پروژه به فروش رفت و در سال جاری مجوز فروش 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر برای این پروژه کسب کرده‌ایم.
وی با اشاره به اهتمام دولت برای توسعه محور شرق اظهار داشت: کل قرارداد طرح توسعه بندر شهید بهشتی چاربهار 343 میلیون دلار و مقرر شده بود 15 درصد توسط سازمان بنادر و 85 درصد توسط قرارگاه خاتم از طریق جلب سرمایه‌گذار صورت گیرد و دوره ساخت دو ساله در نظر گرفته شده بود اما به دلیل برخی شرایط جذب سرمایه‌گذار توسط پیمانکار با مشکل مواجه شد و سازمان بنادر از محل سهم 15 درصدی خود مبلغی را برای توسعه این بندر در نظر گرفت.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یک هزار و 650 متر موج‌شکن احداث شده است.


مصاحبه 13 
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۱۴
کد خبر : ۶,۷۱۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید