سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
شناور سازی کشتی های مغروقه در آبراه خور موسی
در راستای شناورسازی کشتی های مغروقه در آبراه خورموسی ، کشتی مغروقه موئیرا که سال ها تردد شناورها را در کانال حیاتی خورموسی با خطر مواجه کرده بود با استفاده از توان بخش خصوصی شناور و به نقطه ایمن منتقل شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر به نقل از  معاون دریایی و بندری بندر امام خمینی(ره)،  در این عملیات پس از اینکه بدنه شناور از وسط به صورت عرضی به دو قسمت برش داده شد، با استفاده از تجهـــــیزات شناور ســـــــــــــازی   (AIRBAG & PANTON ) در مرحله اول قسمت جلویی کشتی از آب بیرون کشیده شد و سپس با به کارگیری یدک کش و قایق هادی و بررسی مسیر و اطمینان از ایمن بودن مسیر حرکت، به نقطه مناسب خارج از کانال  خور موسی حوالی کشتی مغروقه  دیگری منتقل گردید .
معاون دریایی و بندری بندر امام خمینی (ره)در ادامه افزود : کار بر روی نیمه عقب کشتی در حال انجام است و بزودي عملیات شناورسازی این بخش از کشتی نیز آغاز می شود.
وی افزایش سطح  ایمنی تردد شناورها در مسیر آبراه های داخلی از جمله خورموسی و ایجاد آبخور مناسب جهت تردد شناورهای بزرگ را از جمله مزایای این پروژه برشمرد .
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۲۲
کد خبر : ۶,۷۵۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید