آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
شناور سازی کشتی های مغروقه در آبراه خور موسی
در راستای شناورسازی کشتی های مغروقه در آبراه خورموسی ، کشتی مغروقه موئیرا که سال ها تردد شناورها را در کانال حیاتی خورموسی با خطر مواجه کرده بود با استفاده از توان بخش خصوصی شناور و به نقطه ایمن منتقل شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر به نقل از  معاون دریایی و بندری بندر امام خمینی(ره)،  در این عملیات پس از اینکه بدنه شناور از وسط به صورت عرضی به دو قسمت برش داده شد، با استفاده از تجهـــــیزات شناور ســـــــــــــازی   (AIRBAG & PANTON ) در مرحله اول قسمت جلویی کشتی از آب بیرون کشیده شد و سپس با به کارگیری یدک کش و قایق هادی و بررسی مسیر و اطمینان از ایمن بودن مسیر حرکت، به نقطه مناسب خارج از کانال  خور موسی حوالی کشتی مغروقه  دیگری منتقل گردید .
معاون دریایی و بندری بندر امام خمینی (ره)در ادامه افزود : کار بر روی نیمه عقب کشتی در حال انجام است و بزودی عملیات شناورسازی این بخش از کشتی نیز آغاز می شود.
وی افزایش سطح  ایمنی تردد شناورها در مسیر آبراه های داخلی از جمله خورموسی و ایجاد آبخور مناسب جهت تردد شناورهای بزرگ را از جمله مزایای این پروژه برشمرد .
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۲۲
کد خبر : ۶,۷۵۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید