سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
الحاق ایران به کنوانسیون انتقال لاشه کشتی ها
دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی (IMO) از الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون نایروبی در مورد انتقال لاشه کشتی ها خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی، این کنوانسیون 12 ماه بعد از الحاق 10 دولت لازم الاجرا می شود و تاکنون 3 دولت به این کنوانسیون ملحق شده اند.
دبیر کل آیمو با بیان اینکه کنوانسیون نایروبی در سال 2007 در کنیا امضا شده، افزود : این کنوانسیون مبنای حقوقی برای انتقال لاشه های کشتی هایی که اثر سوء بر جان، اموال و یا محیط زیست دریایی می گذارد، فراهم می آورد.
میتروپلوس با تأکید بر اینکه کنوانسیون نایروبی افزایش انتقال لاشه کشتی ها از مسیرهای دریانوردی و افزایش امنیت کشتیرانی را در پی دارد، تصریح کرد : این کنوانسیون کشورهای ساحلی را متعهد می کند لاشه کشتی های مخل در دریانوردی، محیط زیست ساحلی و یا به طور کلی در بخش دریایی را منتقل کنند.
به گفته دبیرکل آیمو، این کنوانسیون همچنین صاحبان کشتی را متعهد می سازد، از لحاظ مالی مسئولیت خود را تقبل کنند و پوشش بیمه ای کاملی را تأمین نمایند. ضمن اینکه کنوانسیون مربوطه، امکان شکایت مستقیم علیه بیمه گران را نیز میسر می سازد.
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۳:۰۰
کد خبر : ۶,۷۷۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید