سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
سازمان جهانی دریانوردی اعلام کرد : الحاق ایران به پروتکل مقابله و همکاری در برابر سوانح آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی.
دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) از الحاق جمهوری اسلامی ایران به پروتکل آمادگی، مقابله و همکاری در برابر سوانح آلودگی ناشی از مواد خطرناک و سمی OPRC/HNS از تاریخ 19 آوریل 2011 (30/1/1390) خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی و به گفته دبیرکل آیمو، پروتکل OPRC/HNS از تاریخ 19 جولای 2011 برابر با 28 تیرماه سال جاری برای جمهوری اسلامی ایران لازم الاجرا می شود.
میتروپلوس با تأکید بر اینکه پروتکل آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی مختص به مقابله با نفتی و سمی است، اضافه کرد : این پروتکل چارچوبی بین المللی برای اقدام به هنگام بروز حوادث منتهی به آلودگی آبها ناشی از مواد سمی، خطرناک و زیان آور را ایجاد می کند.
دبیر کل آیمو خاطرنشان کرد : از نظر این پروتکل ماده سمی و خطرناک به معنی مواد غیر نفتی ای است که در صورت ورود به محیط زیست دریایی باعث ایجاد خطر برای سلامت انسان، آسیب به منابع زیستی و حیات دریایی و تخریب امکانات یا سایر موارد استفاده از دریا می شود.
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۳:۱۱
کد خبر : ۶,۷۷۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید