جزییات نشست 108 کمیته حقوقی سازمان بین‌المللی دریانوردی/ ارزیابی قلمرو اعمال کنوانسیون های دریایی در خصوص کشتی های اتوماتیک تعمیر دومین شناور جستجو و نجات توسط متخصصان داخلی در هرمزگان / الحاق شناور ناجی ۱۱ به ناوگان دریایی افزایش زمان انتظار کشتی های کانتینری در لنگرگاه های دنیا/ کاهش عملکرد خطوط کشتیرانی به دلیل شیوع ویروس کرونا 4 مزیت پسکرانه بنادر و سواحل برای ایجاد و انتقال صنایع آب‌بر/ دولت آینده انتقال صنایع آب‌بر به پسکرانه بنادر را در دستور کار قرار دهد ارسال اسامی 95 هزار دریانورد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا به وزارت بهداشت/ تدوین شیوه نامه اجرایی نحوه تزریق واکسن در دست پیگیری/ دریانوردان؛ منتظر اعلام جزییات باشند بندر چابهار؛ قطب اصلی تزانزیت منطقه‌‌ای می‌شود پهلوگیری ۲ کشتی کالای اساسی در بندر چابهار پیشرفت 44 درصدی پروژه تعمیرات اساسی علائم دریایی آبراه خورموسی ارتقاء توان عملیاتی تیم جستجو و نجات دریایی بندرامیرآباد با بزرگترین کشتی های کانتینری دنیا آشنا شوید
مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی درهمایش سالانه فنی ومهندسی، درسال جهاد اقتصادی برتوسعه بنادرتاکیدکرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر لزوم باز تعریف جایگاه کشور در سهم حمل و نقل بین المللی مطابق چشم انداز 20 ساله، به تشریح استراتژی های این سازمان بر اساس چشم انداز و نقشه راه پیش‌رو پرداخت و «افزایش ظرفیت بنادر به 200 میلیون تن»، «افزایش ظرفیت
در بخش ترانزیت به 50 میلیون تن»، «رونق اقتصادی سواحل»، «توسعه بخش مسافری»، «تجهیز و تبدیل بنادر به بنادر کانونی در منطقه» و «افزایش سهم حمل و نقل کشور از کل سهم حمل و نقل جهان متناسب با جمعیت کشور» را به عنوان اهداف محوری در تحکیم جایگاه ایران در عرصه های
بین المللی فهرست کرد.
مهندس سید عطاء اله صدر که در همایش فنی و مهندسی سازمان بنادر در بندر ارومیه سخن می گفت، با بیان اینکه نقش بنادر باید در بخش لجستیکی کشور ارتقا پیدا کند، تأکید کرد: علاوه بر ایجاد ظرفیت لازم در توسعه زیرساخت ها، باید شاخص های مدیریت و نوع خدمات نیز ارتقا پیدا کند که در این راستا باید مدیریت نرم افزاری بنادر نیز مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر، نقش معاونت فنی و مهندسی را در تحقق این اهداف حائز اهمیت دانست و اقدامات حوزه فنی و مهندسی در ساخت و تجهیز بنادر، توسعه پسکرانه بنادر، توسعه تکنولوژی و سایر موارد را تعیین کننده برشمرد.
به گفته معاون وزیر راه و ترابری، «کنترل برنامه» ، «برنامه مداری» و «مدیریت زمان» در حوزه فنی و مهندسی باید با دقت و حساسیت خاصی دنبال شود و کل پروژه ها در این بخش باید در زمان مقرر شده به انجام برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر متوسط زمان اجرای پروژه ها در این سازمان را دو و نیم سال اعلام کرد و درباره ضرورت ارتقای جایگاه کشور در حمل و نقل بین المللی دریایی خاطرنشان کرد : حمل و نقل دریایی فعالیتی بین المللی است و چنانچه در این زمینه درست عمل نکنیم، بنادر کشور همسایه سهم ایران را خواهند گرفت.
به گفته معاون وزیر راه و چنانچه جمعیت کل دنیا را 7 میلیارد نفر تخمین بزنیم، سهم کشور در حمل و نقل بین المللی بایدحداقل  یک درصد و متناسب با جمعیت 70 میلیونی کشور باشد.

فنی 4 


فنی 2 

فنی 3 
۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۲۵
کد خبر : ۶,۹۹۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید