استمرار فعالیت شرکت های خدمات دریایی و بندری در بندر شهید رجایی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رشد ۱۴۰درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر بدون‌ وقفه ادامه دارد افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به 246 میلیون تن/ رشد ظرفیت کانتینری بنادر به 7.7 میلیون TEU/ اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و بندر شهیدبهشتی چابهار/ بهره برداری از ۱8 دستگاه ترانستینر ساخت ایران به ارزش 21 میلیون یورو/ عقد 10 قرارداد سرمایه گذاری غیردولتی به میزان 5503 میلیارد تومان ارتقاء فناوری های ارتباطی برای تسهیل مراجعان غیر حضوری در بندر شهید باهنر تخلیه ١٩٧ هزار تن گندم در بندر امام (ره) در ١۶ روز نخست سال جاری/ 116هزار تن محموله گندم با ناوگان ریلی و جاده‌ای حمل شده است/ رشد 13 درصدی حمل و نقل ریلی کالا در بند امام(ره) تخلیه ۱۵۰میلیون تن کالا در بنادر کشور در سال ۹۸ / افزایش عملیات بندری ایران با وجود تحریم/ جا به جایی بیش از ۳ میلیون تن کالا در ۱۷ روز نخست ۹۹ رشد ۳۷درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر شهید باهنر/ تخلیه و بارگیری ۲,۱ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در سال گذشته/ افزایش ۲۶ درصدی ترددها با پهلوگیری حدود ۱۱ هزار شنادر در بندر شهید باهنر جذب سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومانی جهت احداث ترمینال ۲ و ۳ غلات در بندر/ بهره برداری از ۸۰ هزار مترمربع از انبارهای سرپوشیده در حال ساخت در بندر / افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری غلات از ۲۵۰ به ۶۰۰ تن بر ساعت/ کاهش توقف ناشی از جابجایی تجهیزات و معطلی شروع عملیات کشتی/ هیدروگرافی کانال خورموسی، اسکله ها، سکوها و حوضچه ها در دستور کار 50 اقدام سازمان بنادر برای مقابله با ویروس کرونا تا پایان نوروز 99/ ممنوعیت گردشگری و محدودیت سفرهای دریایی/ ضدعفونی کردن تمام تجهیزات بندری، شناورها و پایانه های تجاری و مسافری/ همکاری و تسریع در واردات اقلام بهداشتی/ اعلام آمار موجودی کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کووید 19 به وزارت صمت
مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی درهمایش سالانه فنی ومهندسی، درسال جهاد اقتصادی برتوسعه بنادرتاکیدکرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر لزوم باز تعریف جایگاه کشور در سهم حمل و نقل بین المللی مطابق چشم انداز 20 ساله، به تشریح استراتژی های این سازمان بر اساس چشم انداز و نقشه راه پیش‌رو پرداخت و «افزایش ظرفیت بنادر به 200 میلیون تن»، «افزایش ظرفیت در بخش ترانزیت به 50 میلیون تن»، «رونق اقتصادی سواحل»، «توسعه بخش مسافری»، «تجهیز و تبدیل بنادر به بنادر کانونی در منطقه» و «افزایش سهم حمل و نقل کشور از کل سهم حمل و نقل جهان متناسب با جمعیت کشور» را به عنوان اهداف محوری در تحکیم جایگاه ایران در عرصه های بین المللی فهرست کرد.
مهندس سید عطاء اله صدر که در همایش فنی و مهندسی سازمان بنادر در بندر ارومیه سخن می گفت، با بیان اینکه نقش بنادر باید در بخش لجستیکی کشور ارتقا پیدا کند، تأکید کرد: علاوه بر ایجاد ظرفیت لازم در توسعه زیرساخت ها، باید شاخص های مدیریت و نوع خدمات نیز ارتقا پیدا کند که در این راستا باید مدیریت نرم افزاری بنادر نیز مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر، نقش معاونت فنی و مهندسی را در تحقق این اهداف حائز اهمیت دانست و اقدامات حوزه فنی و مهندسی در ساخت و تجهیز بنادر، توسعه پسکرانه بنادر، توسعه تکنولوژی و سایر موارد را تعیین کننده برشمرد.
به گفته معاون وزیر راه و ترابری، «کنترل برنامه» ، «برنامه مداری» و «مدیریت زمان» در حوزه فنی و مهندسی باید با دقت و حساسیت خاصی دنبال شود و کل پروژه ها در این بخش باید در زمان مقرر شده به انجام برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر متوسط زمان اجرای پروژه ها در این سازمان را دو و نیم سال اعلام کرد و درباره ضرورت ارتقای جایگاه کشور در حمل و نقل بین المللی دریایی خاطرنشان کرد : حمل و نقل دریایی فعالیتی بین المللی است و چنانچه در این زمینه درست عمل نکنیم، بنادر کشور همسایه سهم ایران را خواهند گرفت.
به گفته معاون وزیر راه و چنانچه جمعیت کل دنیا را 7 میلیارد نفر تخمین بزنیم، سهم کشور در حمل و نقل بین المللی بایدحداقل  یک درصد و متناسب با جمعیت 70 میلیونی کشور باشد.

فنی 4 


فنی 2 

فنی 3 
۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۲۵
کد خبر : ۶,۹۹۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید