افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌
کلیه سواحل جنوب و شمال کشور تحت پوشش کامل تجهیزات AIS قرار گرفت
در راستای اجرای الزامات کنوانسیون سولاس ونیز به منظور ایجاد یک بستر ایمن دریانوردی در بنادر و ناوگان کشتیرانی ، کلیه سواحل جنوب و شمال کشور(منطقه A1 سواحل شمالی و جنوبی) بطور کامل تحت پوشش تجهیزات AIS قرار گرفت.
 

تاکنون 26 دستگاه AIS در بنادر نصب شده که همگی آنها توسط ایستگاههای ساحلی ارتباطات و مرکز کنترل ترافیک دریایی در حال بهره برداری میباشند.

 بنادری که تجهیزات مذکور در آن نصب شده میتوان بندرنوشهر، امیر آباد ، انزلی و فریدونکنار در شمال و چابهار ، خرمشهر ، اروند کنار ، شهید رجایی ، شهید باهنر ، بوشهر ، عسلویه ، جزایر خارک ، امام خمینی (ره) ، کیش، دیر ،آبادان و جاسک نام برد.

 از مزایای سیستم مذکور میتوان به :

- سهولت بیشتر در شناسایی شناورها.

- سهولت در رهگیری شناورهای سطحی.

- مبادله اطلاعات ضروری میان کشتی ها بدون دخالت انسان و بطور خودکار.

- کاهش ترافیک بر روی باندهای .VHF

- کنترل و آگاهی بیشتر فرمانده و افسران شناورها از وضعیت پیرامونی خود نام برد. همچنین

پیام های دیگری در این سیستم تعبیه گردیده که امکان دسترسی به اطلاعات بیشتری را فراهم مینماید.

قابل ذکر است که ارزش کل تجهیزات مذکور مبلغ یک میلیون و سیصد هزار یورو بوده و نیز

در راستای ارتقاء دانش بهره برداران نیز تاکنون دوره های آموزشی نگهداری و بهره برداری از سیستم مذکور در چند نوبت در بنادر شمالی و جنوبی کشور به تناوب برگزار شده است و با توجه به برنامه ریزی بعمل آمده ،دوره تکمیلی تعمیر و نگهداری نیز در مهرماه سال جاری و در بندر امیر آباد برگزار خواهد شد.
۳۰ شهریور ۱۳۹۰ ۰۹:۵۳
کد خبر : ۷,۶۹۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید