بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
با راه اندازی قطار بندرعباس – آلماتی :مجتمع بندری شهید رجایی ؛ دروازه طلایی کشورهای اکو می شود
با راه اندازی قطار بین المللی بندرعباس – آلماتی ، بزرگترین بندر تجاری و بازرگانی ایران به دروزاه طلایی اقتصاد کشورهای عضو اکو تبدیل شد.

 همزمان با حضور اعضاء سازمان همکاریهای اقتصادی "اکو" قطار بین المللی بندرعباس – آلماتی قزاقستان پس از بارگیری در مجتمع بندری شهید رجایی  حرکت خود را آغاز کرد .

این قطار ، مسیر 4 هزار و300 کیلومتری بندرعباس در جنوبی ترین نقطه ایران به سمت آلماتی پایتخت قزاقستان را با هدف رونق ترانزیت میان کشورهای عضو این سازمان خواهد پیمود .

مدیر حمل و نقل و ارتباطات سازمان اکو حرکت این قطار را نشان از عزم و تمایل سیاسی کشورها برای توسعه ترانزیت منطقه عنوان کرد.

تکیه سادات افزود: در میان کشورهای عضو اکو ، بندرعباس در جنوب ایران مناسب ترین بندر ترانزیتی منطقه است که کشورهای آسیای میانه را به دریاهای آزاد متصل نموده و موجبات فعال شدن کریدورهای شرق به غرب می شود.

۲۶ مهر ۱۳۹۰ ۱۲:۴۴
کد خبر : ۸,۳۲۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید