افزایش 170 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از بنادرآبادان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان از مرز یک میلیون و 900هزار تن گذشت/ رشد ۲۰ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی بنادر فیلیپین سبز می شوند در حوزه دریایی و بندری باید فعالیت جهادی صورت گیرد/ جذب فارغ التحصیلان متخصص در حوزه دریایی و مهندسی کشتی در دستور کار سازمان بنادر/ لزوم اقدامات جدی در حوزه تجهیزات و خدمات دریایی و بندری تاکید سازمان بین المللی دریانوردی بر حذف کامل کربن تا سال 2050 اعلام آخرین وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بنادر ایران/ رشد 32 درصدی تخلیه کالاهای اساسی طی 8 ماهه 1400 افزایش 72 درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهیدرجایی/ پهلوگیری 52 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی افتتاح نمایشگاه "اهل باد" در بندرگاه هرمز/ آشناسازی گردشگران با آیین های دریایی کهن هرمزگان همکاری شرکت های بزرگ کشتیرانی برای سوخت های زیستی پایدار ۱۷ هزار تن کالا از بندر انزلی به کشورهای عضو اوراسیا ترانزیت شد
رییس انجمن کشتیرانی و خدمات بندری خلیج فارس با ابراز تأسف و تألم از کشته شدن 13 نفر خدمه کشتی کوشا-یک خواستار شناسایی دقیق عوامل سانحه و برخورد سریع با مقصرین و مسببین آن شد.

مسعود پل مه در بیانیه‌ای آورده است: خبر فوت 13 تن از خدمه شریف کشتی کوشا یک که جان خود را در راه اعتلای اتصادی کشور عزیزمان ایران و خدمت به همنوعان، در پهنه بیکران دریا از دست داده‌اند؛ موجب تأسف و تألم گردید که درگذشت این دریادلان را به خانواده‌های محترمشان و جامعه دریایی کشور، تسلیت عرض می‌نماییم.

اطلاعیه می‌افزاید: بار دیگر سانحه‌ای که حسب ظاهر، حاصل از بی‌توجهی به ایمنی شناور بوده است و بر اساس تجارب، علم و آگاهی قابل پیش‌بینی و پیشگیری می‌بود؛ منجر به کشته شدن تنی چند  و غرق یک کشتی گردید. این، به مفهوم از دست رفتن سرمایه‌های انسانی و مالی کشور ما می‌باشد. حال چه کسی پاسخگویی این خسارت مالی و جبران‌ناپذیر انسانی است؟

 

رییس انجمن کشتیرانی و خدمات بندری خلیج فارس با اشاره به اینکه «در اولین ساعات انتشار خبر بروز این حادثه، کلیه خبرگزاری‌های متفق‌القول خبر از بارگیری بیش از ظرفیت کشتی داده و دلیل قطعی آن را چنین تلقی داشتند»، می‌پرسد: براستی چه شخص یا مرجعی این اطلاع را در اختیار آنان قرار داده است؟ و اساسا، چگونه با علم به بدی آب‌وهوا و وجود این نقیصه در بارگیری و ظرفیت کشتی، باز کشتی کوشا یک اجازه حرکت می‌یابد؟

 

پل‌مه در پایان بیانیه خود ابراز امیدواری کرد: مسؤولین و دست‌اندرکاران دلسوز و صدیق سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر مراجع ذیربط و مسؤول، با شناسایی دقیق عوامل و دلایل دخیل در این سانحه؛ ضمن برخورد متقن و سریع با مقصرین و مسببین، از بروز و تکرار چنین حوادثی جلوگیری بعمل آورند.

۲ آبان ۱۳۹۰ ۱۵:۰۴
pmo |
کد خبر : ۸,۴۹۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید