مجلس؛ برای رونق حمل و نقل دریایی سیاست های حمایتی دارد/ توجه به دریانوردان و ملوانان؛ هدف ویژه کمیته بنادر و دریانوردی مجلس/ حمل و نقل دریایی یکی از مولفه های پیشران اقتصاد ایران است اعطای نمادین بیمه نامه تکمیلی دریانوردان آزاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی بخش خصوصی حوزه بندری و دریایی؛ بازوان اصلی اقتصادی و اجرایی کشور در دوران تحریم/ هم افزایی بخش دولتی و خصوصی نتایج بهتری به دنبال دارد تطبیق با تقاضای روز کشتیرانی جهان در دستور کار سازمان بنادر/ خودباوری دریاییان در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت ها را نداد/ تکیه بی سابقه سازمان بنادر به توان داخلی در حوزه ناوگان عملیاتی و تجهیزات/ نیازمند ظرفیت سازی برای تامین سوخت کم سولفور ناوگان خارجی وارد شده به بنادر هستیم دریانوردان؛ نشان دادند که می توان تحریم ها را دور زد/ دریانوردی پایدار؛ نتیجه تلاش های مقتدرانه نیروی دریایی ارتش و سپاه است/ استمرار فعالیت های اقتصادی کشور با حضور موثر نیروی دریایی ایران در آب های دور رونمایی از کتاب «اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران»/ بررسی تاریخ بنادر و دریانوردی ایران از 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح تا سال 2012میلادی/ تهیه سند بین المللی نقش ایران در تمدن دریایی حرکت کشتیرانی تجاری ایران، یک روز هم متوقف نشد/ نقش شرکت کشتیرانی های کوچک و غیر دولتی پررنگ تر می شود/ کشتیرانی ایران؛ به استانداردهای بین المللی مجهز است/ هیچ دوره آموزشی دریانوردی در کشور متوقف نشده است/ در آینده ای نزدیک؛ قرارداد کار دریایی در کشور اجرایی می شود بدون دریانوردان؛ دستیابی به اهداف دریایی امکان پذیر نیست/ تجارت آزاد حق ایران است/ هیچ کس نمی تواند خدشه ای به واردات و صادرات کشور وارد کند/ قدردانی از ارگان های دریایی برای همراهی در صادرات کالا/ مشکلی از بابت تأمین سوخت کم سولفور نداریم آغاز مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی/ تجلیل از دریاییان نمونه کشور با حضور مدیران ارشد ارگان های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر کشوری در جشنواره شهید رجایی/ کسب بالاترین امتیاز در تمامی شاخص های عمومی ، اختصاصی و رشد عملکرد
بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار با ایجاد زیرساخت ها، دسترسی های دریایی و تجهیزات جدید، قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در "نشست تخصصی بررسی موضوعات راهبردی توسعه بندر چابهار " گفت: در مسیر مهم تجارت جهانی که مهم ترین آن مسیر شرق به غرب است، بندر چابهار دارای کمترین فاصله و حداقل انحراف است که  یک مزیت راهبردی برای بندر چابهار به شمار می آید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافقنامه دالان چابهار به بین سه کشور هند، افغانستان و ایران، افزود: از جمله مزیت های بندر چابهار ، محدوده بازار بسیار گسترده این بندر است که شامل کشور های ساحلی اقیانوس هند، کشورهای شرق آفریقا، برخی کشورهای جزیره العرب، از یک طرف و کشور افغانستان و آسیای میانه از سمت دیگر می شود.
وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار اولین بندری است ‌که موفق شده ایم در قالب قرارداد BOT، اپراتور بین المللی برای آن جذب کنیم.
راستاد" ظرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی " را از دیگر مزیت های بندر چابهار عنوان کرد و گفت: اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدمات این سازمان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تاکید کرد: با ایجاد زیر ساخت ها در فاز اول و بخشی از فاز دوم طرح توسعه بندر چابهار، این بندر از یک بندر فصلی به جهت نداشتن حوضچه آرامش در فصل مونسون، به بندر تبدیل شده است که در تمام طول سال قادر است به خطوط کشتیرانی خدمات بندری و دریایی بدهد.
راستاد با بیان اینکه بندر چابهار در اوج تحریم ها روند مثبت بالای ۳۰ درصد در عملیات تخلیه و بارگیری را تجربه کرده است، گفت: بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌.
به گفته راستاد  با راه اندازی خط ترانزیت هندوستان به افغانستان از طریق چابهار ، این مسیر رسمیت خودش را پیدا کرد و قابلیت بندر چابهار اثبات شد.
۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۶
کد خبر : ۴۸,۲۹۷
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید