ورود سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار/ انتقال سریع محموله ترانزیتی از بندر چابهار آغاز برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین نخستین کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر بوشهر؛ پهلو گرفت مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر؛ ترغیب کننده فعالان اقتصادی/ حمل ‌و نقل دریایی هزینه‌های تجاری را کاهش می‌دهد/ سواحل کشور؛ بهترین جغرافیا برای ایجاد صنایع آ‌ب‌بر است/ بنگاه‌های صادراتی از مزیت‌ کاهش زمان و هزینه حمل و نقل در پسکرانه بنادر استفاده کنند رشد 150 درصدی صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان /امکان افزایش ظرفیت تا ۶۰ هزار TEU در بندر شهیدباهنر افزایش سرعت تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر / الزام رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی در تخلیه و بارگیری کالا تردد به جزیره ابوموسی با رعایت دقیق الزامات بهداشتی / شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به ابوموسی سفر می کنند ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت ایران و ناوگان تحت پرچم/ ثبت الکترونیکی ورود و خروج شناورهای مسافری در سال ۹۹/ بهبود سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر
بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار با ایجاد زیرساخت ها، دسترسی های دریایی و تجهیزات جدید، قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در "نشست تخصصی بررسی موضوعات راهبردی توسعه بندر چابهار " گفت: در مسیر مهم تجارت جهانی که مهم ترین آن مسیر شرق به غرب است، بندر چابهار دارای کمترین فاصله و حداقل انحراف است که  یک مزیت راهبردی برای بندر چابهار به شمار می آید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافقنامه دالان چابهار به بین سه کشور هند، افغانستان و ایران، افزود: از جمله مزیت های بندر چابهار ، محدوده بازار بسیار گسترده این بندر است که شامل کشور های ساحلی اقیانوس هند، کشورهای شرق آفریقا، برخی کشورهای جزیره العرب، از یک طرف و کشور افغانستان و آسیای میانه از سمت دیگر می شود.
وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار اولین بندری است ‌که موفق شده ایم در قالب قرارداد BOT، اپراتور بین المللی برای آن جذب کنیم.
راستاد" ظرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی " را از دیگر مزیت های بندر چابهار عنوان کرد و گفت: اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدمات این سازمان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تاکید کرد: با ایجاد زیر ساخت ها در فاز اول و بخشی از فاز دوم طرح توسعه بندر چابهار، این بندر از یک بندر فصلی به جهت نداشتن حوضچه آرامش در فصل مونسون، به بندر تبدیل شده است که در تمام طول سال قادر است به خطوط کشتیرانی خدمات بندری و دریایی بدهد.
راستاد با بیان اینکه بندر چابهار در اوج تحریم ها روند مثبت بالای ۳۰ درصد در عملیات تخلیه و بارگیری را تجربه کرده است، گفت: بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌.
به گفته راستاد  با راه اندازی خط ترانزیت هندوستان به افغانستان از طریق چابهار ، این مسیر رسمیت خودش را پیدا کرد و قابلیت بندر چابهار اثبات شد.
۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۶
کد خبر : ۴۸,۲۹۷
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید